ביטוח דו גלגלי

הבן החורג בענף ביטוח הרכב
ביטוח רכב לדו גלגלי מופלה לרעה כבר שנים רבות מאחר והביטוח אינו רווחי לחברות ביטוח הרכב, וכתוצאה מכך בעלי הרכב הדו גלגלי משלמים יותר מאחר ולטענתן של חברות הביטוח הם מועדים יותר מבעלי כלי רכב 4 גלגלי לתאונות וגניבות, וחלקן אף נמנעות מלבטח את הרכב הדו גלגלי בביטוח חובה, ואם הן מבטחות הן דורשות ממבוטחי הדו גלגלי השתתפות עצמית גבוהה בהרבה מזו שנדרשים לה מבוטחי ה- 4 גלגלי.
המצב היום גורם לכך שבעלי הרכב הדו גלגלי (קטנועים, אופנועים קלים וכבדים) אינם מבטחים את הדו גלגלי שלהם בביטוח צד ג' או ביטוח מקיף ומסתפקים בביטוח חובה שאף עבורו גובה מהם ה"פול"- גוף שהוקם על מנת לתת מענה לאלו שחברות הביטוח נמנעות מלבטחם ביטוח חובה-מחיר הגבוה בעשרות אחוזים ממחירו המקובל של ביטוח חובה.
חברות הביטוח עושות שיקולים של רווח והפסד, ועסקות שהרווח מהן זעום אינן אהודות עליהם-והנפגעים העיקריים מכך הם השליחים הרכובים על אופנועים קלים, רוכבי האופנועים הכבדים, וציבור הצעירים בגילאים 16-30 בממוצע שהפרוטה אינה מצויה בידם ואינם יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב 4 גלגלי-אך יש מי שמנסה להגביל את חברות הביטוח-חברי וועדת הכספים והכלכלה בכנסת הגבילו לאחרונה את המפקח על הביטוח שניסה לשנות את התיקון לחוק ההסדרים-מהלך שיכול היה לייקר את מחירי הביטוח לרכב הדו גלגלי באופן משמעותי.
לפני מספר חודשים חלה הרעה נוספת בתנאי הביטוח לדו גלגלי שהוציאה את רוכביהם לרחובות בהפגנה המונית הזכורה היטב, אך נכון לעכשיו לא הועילה בהרבה למפגינים הרכובים.

השוואת מחירי ביטוח רכב דו גלגלי
לבעלי הדו גלגלי השוואת מחירי ביטוח רכב היא מהלך מכריע-מערכת השיקולים שלהם היא האם להוסיף על ביטוח החובה לדו גלגלי גם ביטוח מקיף או צד ג', בשונה מבעלי רכב 4 גלגלי שמערכת השיקולים שלהם היא באיזו חברת ביטוח לעשות ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', וגם הפרטים עליהם מחויבים לדווח בעלי הדו גלגלי שונים מאלו של בעלי רכב 4 גלגלי והשפעתם על המחיר אותו ישלמו היא מכרעת. המצב היום הוא שנהג רכב דו גלגלי המדווח על היסטוריה של תאונות ועבירות תנועה ישלם מחיר הגבוה ב- 25% מהמחיר שישלם אותו נהג שגיליון ההרשעות שלו ללא רבב ולא עשה אף לא תאונה אחת מהיום שעלה על הכביש, אם אתם אותם נהגים תיהנו מהנחה משמעותית, אך גם אם אינכם מוגדרים כ"נהג זהיר" על פי תקנות משרד התחבורה אתם מחויבים למסור פרטים אלו לחברת הביטוח-כל חברות הביטוח מקליטות את כל השיחות הנכנסות והיוצאות, ובידיהן היכולת להפריך כל טענה לגבי הנאמר בשיחות הטלפון בין המבוטחים לבין נציגי החברה.

נהגים של שישבת
בין הדברים המעטים המשותפים לנהגי אופנועים ודו גלגליים אחרים הוא ההנחה שמקבלים נהגים שבימות השבוע הדו גלגלי שלהם עומד קשור לעמוד ליד הבית והם נוסעים ברכב ה- 4 גלגלי שלהם, ורק בסופי שבוע הם מתירים את האופנוע מכבליו ונוסעים לטיול שטח מאתגר-לעומתם, רוכבי הדו גלגלי שנעזרים בו לשליחויות או עבודה אחרת ומשביתים את האופנוע בסופי שבוע ישלמו על היומיים האלו לחברות הביטוח ולא יהיו זכאים להנחה למרות שהאופנוע נמצא על הכביש רק בימות השבוע.

להשכיר אופנוע ולהישאר בחיים
השכרת רכב דו גלגלי שונה מהשכרת הרכב 4 גלגלי בכך שרוב רובם של רוכבי הדו גלגלי רוכשים אותם, אולם עבור אלו המבקשים לשכור דו גלגלי שאלת הביטוח מתעוררת ביתר שאת מאחר ועלויות הביטוח הגבוהות שאת סיבותיהן שהזכרנו בתחילת המאמר גם אם הן כלולות במחיר שאותו גובה חברת השכרת הרכב מייקרות באופן משמעותי את מחירה של השכרת רכב דו גלגלי, וגם אם המבוטחים ישלמו על הביטוח באופן עצמאי עדיין המחיר יהיה גבוה בעשרות אחוזים ממחיר השכרת רכב 4 גלגלי + ביטוח.